اسلایدر خبری گزارشها

نمایندگان سیک‌ها به طالبان: زمین‌های غصب‌شده‌ی ما باید به مالکان اصلی آن بازگردانده شود

جاده‌ی ابریشم: نمایندگان اهل هنود و سیک در دیدار با عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان، گفته‌‌اند که زمین‌های آن‌ها در شهر کابل غصب شده است.

بر اساس خبرنامه‌ی ارگ طالبان، به تاریخ ۲۹ دلو-، عبدالکبیر، با شماری از بزرگان، وکیلان گذر، نمایندگان اهل هنود و شیعیان ۲۲ ناحیه‌ی شهر کابل، دیدار کرده است.

نمایندگان اهل هنود و سیک در این دیدار، از معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان، خواسته‌اند که به مشکلات حقوقی این اقلیت در افغانستان، رسیدگی شده و زمین‌های غصب‌شده‌ی شان‌ نیز به مالکان اصلی آن بازگردانده شود.

بر اساس خبرنامه، عبدالکبیر، به نمایندگان اهل هنود و شیعیان، وعده داده که برای حل مشکلات آن‌ها اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان به شمول هندوها و سیک‌ها، بارها مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

در میزان ۱۴۰۰، افراد مسلح که خود را مقام‌های طالبان معرفی کرده‌ بودند، وارد یک عبادتگاه سیک‌ها در کارته‌ی پروان شهر کابل شده و وسایل عبادتگاه را تخریب کردند.

در بیش‌تر از دو سال گذشته، بخش زیادی از شهروندان سیک و هنود، به دلیل تهدیدهای امنیتی، افغانستان را به مقصد هند ترک کرده‌اند.