حقوق بشر زنان

طالبان در غور یک دختر جوان را از خانه‌اش ربودند

جاده‌ی ابریشم: منابع محلی می‌گویند که نیروهای طالبان در غور، یک دختر جوان را با زور سلاح از خانه‌اش بیرون کرده و با خود برده‌اند.

این دختر، باشنده‌ی ولسوالی پسابند غور و نامزد بوده؛ اما طالبان بدون توجه به رسم‌ورواج‌های محلی و پرداخت تویانه، به خانه‌ی دختر هجوم برده و پس از ربودنش، او را به نکاح نامزدش درآورده‌اند.

در یک نواری ویدیویی که از جریان این رویداد در رسانه‌ها همگانی شده نیز، دیده می‌شود که نیروهای طالبان، یک دختر را با زور از خانه‌اش بیرون کرده و با خود می‌برند.

در ویدیو دیده می‌شود که نیروهای طالبان، مردان و زنان خانواده‌ی این دختر که مانع بردن او می‌شوند را لت‌وکوب می‌کنند.

به گزارش‌ رسانه‌ها، برخی از مقام‌های محلی طالبان در غور؛ به شمول خیرالله خیرخواه، والی غور؛ عبدالحمید خالد، فرمانده امنیه‌ی غور؛ محمد مشفق، معاون استخبارات غور و توحیدی، آمر استخبارات این گروه در ولسوالی پسابند غور، در جریان ربودن دختر حضور داشتند.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در تابستان ۱۴۰۰، مقام‌ها و نیروهای این گروه، دختران زیادی را در ولایت‌های مختلف به گونه‌ی اجباری به قید نکاح خویش درآورده‌اند.

در جدی سال گذشته نیز، طالبان یک دختر جوان را پس از ربودن از خانه‌اش، به صورت اجباری به قید نکاح یکی از نیروهای شان درآوردند.