Slide Show

مجلس نمایندگان؛ باتلاق فساد و نفاق؟!

آیا واقعا نمایندگان مجلس فاسد اند؟
صدای الله گل مجاهد را از پارلمان شندید که مثال روشنِ از قانون‌شکنی و زورگویی در شهرکابل است. از دست الله‌گل و همکاران‌اش هرکاری به جز نمایندگی از مردم ساخته‌اند. آنان برای بقای قدرت مانند گرگانی در جنگل اند که هرچه به چنگ آوردند می‌درند و می‌خورند. تجریه چند دور پارلمان نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس با انواع و اقسام فساد آشنایند که ممکن یکی از موارد ذیل را مرتکب شدند‌اند و می‌شوند.
۱.قاچاق آثار باستانی که بدون داشتن مصوونیت پارلمانی یا باندهای بزرگ سیاسی و مافیایی انتقال آن به خارج از کشور ممکن نیست.
۲.غصب زمین‌های دولتی و مردم غریب که گفته می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد زمین‌های کابل و ولایات کشور توسط رهبران جهادی، قومندانان محلی و برخی نمایندگان غصب شده به زور بالای آنها خانه و شهرک ساخته‌اند.
۳. بارها گزارش شده که فرزندان و حتی بادی‌گاردان نمایندگان مجلس سلاح‌های غیر قانونی در اختیار دارند که از هرکسی و در هرجایی بخواهند انتقام می‌گیرند و آدم می‌کشند.
۴٫فروش و قاچاق مواد مخدر که با استفاده از مصوونیت پارلمانی می‌توانند به راحتی خروید و فروش کنند و در بیرون از کشور نیز منتقل کنند.
۵. افراد وابسته به نمایندگان مجلس و رهبران سیاسی‌-جهادی اسنادهای هویتی مورد ضرورت را از نهادهای مربوطه در مقابل پول‌های هنگفت می‌کشند که چنین کاری فساد اداری را افزایش می‌دهد.
۶. کسانی که در کوچه‌ها چاقو می‌زنند، قتل می‌کنند و حتی از موچی، کراچی‌وان، دکاندار، سلمانی و حمام اخاذی و کیسه‌بری می‌کنند نیز مربوط به گروه‌های مافیاییِ می‌شود که وابسته به رهبران جهادیی اند. رهبرانی که یا خود شان نماینده مردم اند و یا فرزندان شان در پارلمان حضور دارند.
۷. بعید است که ماین‌های چسپکی و مقناطیسی که در موترهای افراد مشخص ملکی و نظامی منفجر داده‌می‌شوند کار گروه‌های تروریستیِ مانند طالبان و داعش و القاعده باشند.
۸. پروژه‌های که تحت نام برنامه‌های توسعوی توسط نمایندگان مجلس اجرا و گرفته می‌شوند اختلاس‌های میلیونی صورت می‌گیرد که حتی نمایندگان را از مسوولیت قانون‌گذاری و نظارت برحکومت منحرف کرده‌اند. این کار زمینه رشوت و فساد را در نهادهای حکومتی فراهم می‌سازد.
۹. گسترش فحشاخانه‌ها و حتی خرید و فروش آنان نیز از موراد است که زیر پست شهرکابل و نیز شهرهای بزرگ کشور جریان دارد.
۱۰. اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه بارها بر برخی نمایندگان مجلس وارد شده است. امنیت ملی باید رفت و آمد آنها را در کشورهای منطقه تحت کنترول داشته و ویزه‌ی‌ سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کند.
۱۱. اختطاف، قاچاق انسان و حتی خریدو فروش اعضای بدن نیز از جرایمی است که با پشته وانه‌های کلان سیاسی و مافیایی صورت می‌گیرد.
۱۲. گسترش تفکر بنیاد گرایی، افراطیت مذهی و تبعیض قومی نیز از موارد اند که در پارلمان دوره‌های گذشته بوده و اکنون نیز جریان دارد. مولوی حنفی، الله گل مجاهد و برخی دیگر وارثان ملاهای لنگ اند که هنوز چشم به نکاح صغیره دوخته‌اند و علیه «قانون حمایت از حقوق کودکان» ایستادگی و مقاومت کردند. این‌ها نماد انسان‌های متحجر و بدوی اند که به حقوق انسانی و کرامت انسانی باور ندارند.
جرایم و قضایای که ذکر گردید بدبختانه هرروز از مردم قربانی می‌گیرند و این مسوولیت حکومت و نهادهای عدلی و قضایی و امنیتی و کشفی اند که باید در برابر آنان مبارزه و ایستادگی کنند. نمی‌توان ادعا کرد که تمام نمایندگان مجلس فاسد اند و در چنین قضایا دست دارند. نمایندگان صادق و دلسوز مردم می‌توانند علیه چنین جرایمی مبارزه کنند و عاملین آنان را به پنجه‌ی قانون بسپارند و نیز اعتبار خانه ملت را احیا کنند.

About the author

مدیر وبسایت

مدیر وبسایت

Add Comment

Click here to post a comment