Slide Show

معاون رییس جمهور: مردم افغانستان به گروه طالبان بدبین‌اند

«مردم افغانستان از دوره پنج ساله حکومت طالبان خاطره خوشی ندارد و آن دوره را سیاه‌ترین دوره تاریخ این کشور می‌دانند و هم چنان به این گروه بدبین هستند. اما علی رغم این نگاه، دولت افغانستان به خاطر تامین صلح و آرامش در کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده است و بیشترین گام‌ها را در این زمینه برداشته است.»


جاده ابریشم: سرور دانش معاون دوم رییس جمهور امروز پنج‌شنبه ۲۲ جوزا با دکتر مطلق بن ماجد القحطانی نماینده‌ی ویژه وزارت خارجه قطر در حل منازعات و فرستاده‌ی خاص این کشور در افغانستان در مورد مسایل مربوط به پروسه صلح گفتگو کردند.
معاون دوم رییس جمهور از عزم جدی دولت قطر در رابطه به حل منازعه افغانستان اظهار قدردانی کرده گفت: «افغانستان بیش از چهار دهه است که شاهد نزاع و جنگ‌های خونین است و تداوم جنگ در این مدت طولانی نشان دهنده‌ی پیچیدگی این بحران است و امیدواریم که اجماع به وجود آمده در سطح جهانی و منطقه‌ای ما را به صلح دایمی و پایدار نزدیک کند».
سرور دانش به نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه قطر در مورد حل منازعات افغانستان اظهار داشت که مردم افغانستان دوره‌ی پنج ساله حکومت طالبان را سیاه‌ترین دوره در تاریخ کشور شان می‌دانند و نسبت به این گروه بدبین استند. اما معاون رییس جمهور تاکید کرد: علی رغم تمام این نگاه، دولت افغانستان به خاطر تامین صلح و آرامش در کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده است و بیشترین گام‌ها را در این زمینه برداشته است.
معاون رییس جمهور گفت که حکومت افغانستان درطی ۲۰سال با ۲۰ گروه تروریستی به شمول طالبان در جنگ بوده و درعین حال به ارزش‌های مهمی دست یافته است که هرگز حاضر به معامله در مورد آنها نیست.
سرور دانش تاکید کرد که روند صلح افغانستان با تلاش‌های کشورهای دوست و بین المللی به نقطه خوبی رسیده و امیدوار است که تلاش‌ها منجر به صلح پایدار و ختم جنگ دایمی در کشور گردد.
دکتور مطلق بن ماجد القحطانی فرستاده خاص دولت قطر به افغانستان به معاون دوم رییس جمهور گفت: «دولت قطر از روند کنونی در افغانستان و نیز دستاوردهای مردم افغانستان در زمینه دموکراسی و حقوق بشر و دیگر ارزش‌های به دست آمده در طی بیست سال اخیر حمایت می‌کند». فرستاده‌ی خاص دولت قطر در افغانستان تاکید کرد که از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرده و استقلال و حاکمیت ملی افغانستان برای شان مهم است.

About the author

مدیر وبسایت

مدیر وبسایت

Add Comment

Click here to post a comment