Uncategorized اسلایدر حقوق بشر زنان

زنان معترض به امریکا: حمایت مالی از طالبان سبب تقویت تروریستان می‌شود

جاده‌ی ابریشم: شماری از زنان افغانستانی، در یک گردهم‌آیی اعتراضی در واکنش به سخنان اخیر جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا مبنی بر کمک‌گرفتن از طالبان برای سرکوب القاعده، گفته‌ اند که حمایت مالی امریکا از طالبان، سبب تقویت تروریستان می‌شود.

اعضای «جنبش اعتراضی اتحاد و هم‌بستگی زنان افغانستان» در این گردهم‌آیی، از جامعه‌ی جهانی خواستند که جای طالبان، از زنان محروم افغانستانی حمایت کنند.

این زنان معترض، گفته اند: «ما کسب علم و دانش را هم‌سان با کشورهای اسلامی دنیا می‌خواهیم، نه همانند نصاب مدرسه‌های جهادی و دشمنان علم و دانش.»

معترضان هم‌چنان با سردادن شعارهای «زنان خانه‌نشین، کینه‌های آتشین»، «به‌رسمیت‌شناختن حکومت فعلی، ضایع‌کردن حق زنان»، «ما می‌میریم، ما می‌جنگیم؛ اما حکومت سرپرست را نمی‌پذیریم»، مخالفت شان را با رییس‌جمهور امریکا اعلام کردند.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، در یک نشست خبری در واشنگتن، گفته است: «یاد تان است در مورد افغانستان چه ‌گفتم؟ گفتم القاعده آن جا نیست. گفتم از طالبان کمک خواهیم گرفت.»

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل، در گزارشی گفته که پس از تسط طالبان بر افغانستان، داعش و القاعده در حال گسترش فعالیت‌های خود در این کشور استند.