اسلایدر خبری گزارشها

مرکز خبرنگاران افغانستان: سه خبرنگار بازداشت‌شده در خوست باید فوراً آزاد شوند

جاده‌ی ابریشم: مرکز خبرنگاران افغانستان، در اعلامیه‌ای خواستار آزادی فوری اسماعیل سعادت، خبرنگار رادیو ناز؛ وحیدالله معصوم، خبرنگار رادیو اقراء و احسان‌الله تسل، خبرنگار رادیو صدای مردم در خوست شده است.

این مرکز، روز گذشته -چهارشنبه، ۵ ثور- در اعلامیه‌ای، گفته که این سه خبرنگار، دوشنبه‌ی همین هفته، نخست به ریاست امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر طالبان در خوست احضار و سپس بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان، آمده که ابتدا مدیران رادیوهای «اقراء»، «صدای مردم» و «ناز» به بهانه‌ی شرکت در یک نشست مشترک به ریاست امر‌به‌معروف طالبان در خوست، خواسته شده بودند؛ اما در نبود مدیران این سه رادیو، این خبرنگاران در جلسه شرکت کرده‌اند.

در عکسی از یک پیام مربوط به ریاست امربه‌معروف طالبان در خوست در یک گروه وتس‌اپ که مرکز خبرنگاران افغانستان نشر کرده، ریاست امربه‌معروف بازداشت این خبرنگاران را تأیید کرده است.

ریاست امربه‌معروف طالبان در این پیام، گفته که این خبرنگاران به دلیل سرپیچی از توصیه‌های این ریاست در باره‌ی منع پخش موسیقی و تماس‌گرفتن با زنان، بازداشت شده اند و به دادگاه معرفی خواهند شد.

مرکز خبرنگاران افغانستان، بازداشت این سه خبرنگار را خلاف قانون رسانه‌های همگانی عنوان کرده است.

طالبان در خوست، اخیراً پخش موسیقی و برقراری تماس‌های تلفنی با زنان را در رادیوهای محلی این ولایت منع کرده بود.