اسلایدر خبری گزارشها

پنج ‌تن به شمول یک زن عنوان خبرنگار سال را دریافت کردند

  جاده‌ی ابریشم: مرکز خبرنگاران افغانستان (AFJC)، جمعه‌شب -۱۷ حمل- یک خبرنگار زن و چهار خبرنگار مرد را به ‌گونه‌ی مشترک به عنوان خبرنگار سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است.

در این میان، فریدالله محمدی، گرداننده و میترا مجیدی و نصیراحمد صالح، خبرنگاران طلوع‌نیوز، محمدطاهر احمدی، گزارش‌گر پیشین رسانه‌ی رخشانه و امین کاوه، در بخش گزارش روزنامه‌ی هشت صبح شامل اند.

احمد قریشی، رییس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان، در برنامه‌ای در بلجیم گفت که در این رقابت بیش از ۴۰ رسانه‌ی ملی و محلی از جاهای مختلف شرکت کرده بودند.

نصیراحمد صالحی، خبرنگار طلو‌ع‌نیوز، به جاده‌ی ابریشم می‌گوید: «در اوضاع کنونی افغانستان و مشکلاتی که فراراه خبرنگاران وجود دارد، راه‌اندازی برنامه‌های تشویقی برای خبرنگاران انگیزه و روحیه می‌دهد و نشان می‌دهد کار رسانه در افغانستان با وجود دشواری‌ها، حرفه‌ای پیش می‌رود.»

به گفته‌ی صالحی، خبرنگاران و رسانه‌ها در سردرگمی به ‌سر می‌برند و نیاز است که برای برون‌رفت از این وضعیت، قانون حق دست‌رسی به اطلاعات هرچه زودتر ایجاد و اجرایی شود.

طاهر احمدی، دیگر خبرنگار سال، در برگه‌ی فیسبوکش نوشته است: «برای من این دست‌آورد دل‌گرم‌کننده بود. حداقل برای روزهای دشواری که دلم برای کار می‌تپد؛ اما ناچارم سنگی بر دل، اندکی خودم را کنار بکشم، این خبر خوبی بود.»

او، هم‌چنان نوشته که در ۱۴۰۱ با این ‌که می‌خواست، به دلیل‌های امنیتی در برنامه‌ی خبرنگار سال شرکت نکرد و در ۱۴۰۲ به دلیل تهدیدهای گروه حاکم، کارش را ترک کرد.
برنامه‌ی خبرنگار سال در افغانستان، از یک دهه به این‌ سو به مناسبت روز ملی خبرنگار برگزار شده و در آن خبرنگاران حرفه‌ای معرفی می‌شوند.