اسلایدر خبری گزارشها

دزدان مسلح یک جوان را در دشت‌برچی شهر کابل کشتند

جاده‌ی ابریشم: روح‌الله طاهری از نزدیکان این جوان، به جاده‌ی ابریشم، می‌گوید که دزدان مسلح، دوشنبه‌ی همین هفته -۲۶ قوس- او را در یکی از کوچه‌های دشت‌برچی کشته اند.

طاهری، می‌گوید که علی پسر کاکای مادرش، باشنده‌ی اصلی ولسوالی مالستان غزنی بود و در رشته‌ی اقتصاد در دانشگاه کابل درس می‌خواند.

علی‌آقا نظری، قصد داشت که سه‌شنبه‌ی همین هفته، به ولسوالی جاغوری غزنی نزد خانواده‌اش برود و زمستان را آن جا بماند.

طاهری می‌افزاید: «به مادرم گفته بود که به روستا می‌رود تا رخصتی زمستانی را در آغوش خانواده‌اش سپری کند. قرار بود که امروز برود؛ اما زندگی‌اش به امروز نرسید و امروز، جنازه‌اش را بردند.»

طاهری، می‌گوید که علی‌آقا پس از این که با دوستانش در یک خوابگاه خصوصی در چهارراه شهید پل‌سرخ خداحافظی می‌کند، از میان کوچه‌ها به سمت دشت‌برچی راه می‌افتد. او در حالی که سرگرم قدم‌زدن بود، دو دزد مسلح از پشت با چاقو به او حمله می‌کنند.

او، به نقل از دوستان علی‌آقا، می‌گوید که پس از رویداد، باشندگان محل اطراف علی‌آقا حلقه زده بودند؛ اما هیچ یک حاضر نشده بود که او را به شفاخانه انتقال دهد.

دزدی‌های مسلحانه در شهر کابل به ویژه در غرب این شهر، به یکی از نگرانی‌های مهم شهروندان بدل شده است.

دزدان مسلح در شهر کابل، برای این که بتوانند پول و گوشی هم‌راه دیگران را از آن‌ها بگیرند، از زخمی‌کردن و کشتن شان هراسی ندارند؛ چیزی که سبب شده، هرازگاهی در یکی از بخش‌های شهر، یکی از شهروندان از سوی دزان مسلح، زخمی یا کشته شود.