اسلایدر خبری گزارشها

کمیته‌ی بین‌المللی نجات: بیش از هزار خانواده در اثر سیلاب‌های اخیر آواره شده ‌اند

جاده‌ی ابریشم: کمیته‌ی بین‌المللی نجات (آی‌آرسی)، می‌گوید که در اثر سرازیرشدن سیلاب‌ در روزهای پسین در افغانستان، بیش‌تر از هزار و ۲۰۰ خانواده بی‌جا شده و بیش‌تر از ۶۰۰ خانه نیز آسیب دیده است.

این کمیته روز گذشته -چهارشنبه، ۴ اسد- با نشر گزارشی، گفته که سرازیرشدن سیلاب در ولایت‌های کابل، میدان‌وردک و لوگر، خانه‌های زیادی را تخریب و باشندگان آن را آواره کرده است.

گزارش‌های رسمی نیز، نشان می‌دهد که در یک هفته‌ی اخیر در اثر سرازیرشدن سیلاب در ۱۱ ولایت افغانستان، ۴۷ تن جان باخته و ۵۷ تن زخم برداشته است.

کمیته‌ی بین‌اللمی نجات، افزوده که تغییرهای آب‌وهوایی، افغانستان را تهدید می‌کند و مناطقی مانند ولایت‌های هم‌جوار لوگر و میدان‌وردک را تحت تأثیر قرار داده است.

این کمیته هم‌چنان گفته است که باشندگان میدان‌وردک و لوگر، با تبعات سیلاب‌های مخرب روبه‌رو اند و احتمال سرازیرشدن سیلاب‌های بیش‌تر در روزهای آینده نیز در این دو ولایت وجود دارد.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات، هم‌چنان گفته که گروه‌های واکنش اضطراری این کمیته، برای ارائه‌ی کمک‌های اولیه و حمایت‌های صحی به آسیب‌دیدگان در کابل و لوگر فعال اند.

این کمیته گفته است که در روزهای آینده، کمک‌های نقدی را نیز برای آسیب‌دیدگان توزیع خواهد کرد.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات، از سازمان‌های امدادرسان در سراسر جهان، خواسته که برای رسیدگی به آسیب‌های ناشی از تغییرهای اقلیمی و حمایت از جوامع آسیب‌پذیری مانند افغانستان، متحد شوند.