اسلایدر خبری گزارشها

پلیس پاکستان آرزو احمدی، قهرمان جوجیتسوی افغانستان را بازداشت کرده است

جاده‌ی ابریشم: نزدیکان آرزو احمدی، می‌گویند که امروز (سه‌شنبه، ۱۶ جوزا) پلیس پاکستان، او را هم‌راه با استادش و چند تن دیگر از مسیر کراچی-اسلام‌آباد بازداشت کرده است.

منابع می‌گویند که دلیل بازداشت آرزو و هم‌راهانش معلوم نیست و هنوز هم، آن‌ها در قید پلیس پاکستان به سر می‌برند.

منبع می‌افزاید که ممکن است آرزو احمدی و هم‌راهانش به دلیل نداشتن اسناد قانونی اقامت در پاکستان بازداشت شده باشند.

با این حال، اما گفته می‌شود که آرزو احمدی، کارت پناهندگی کمیساریای عالی در امور پناهندگی سازمان ملل (UNHCR) را با خود داشته است.

فاطمه عاطف، فعال حقوق بشر در اسلام آباد نیز با تایید این خبر، در برگه‌ی فیسبوکش نوشته است:«آرزو احمدی و معلمش هزاره‌ی افغانستانی که دیروز برای شرکت در یک مسابقه‌ی ورزشی به کراچی رفتند و مدال طلا گرفتند، امروز که از کراچی به اسلام‌آباد می‌آمد در پاس‌گاه خیرپور، توسط پلیس متوقف شد و هم‌چنان آن جا‌ست.»

آرزو احمدی روز یک‌شنبه -۱۴ جوزا- در هفتمین دور رقابت‌های بین‌المللی جوجیتسو چکمیت در شهر کراچی پاکستان، به نمایندگی از افغانستان شرکت کرده بود.

گفته می‌شود که در این رقابت‌ها ورزش‌کاران پاکستان، افغانستان، امریکا و کانادا به مصاف هم رفتند و آرزو با شکست‌دادن سه حریفش، مدال طلا را به دست آورده است.

پلیس پاکستان از دو روز به این سو، بازداشت مهاجران افغانستانی را آغاز کرده‌ است. دوشنبه‌ی همین هفته -۱۵ جوزا- حداقل ۱۷۵ مهاجر افغانستانی در اسلام‌آباد بازداشت شدند.

پلیس اسلام‌آباد، دلیل بازداشت مهاجران را ثبت مدارک‌ سفر عنوان کرده و گفته‌اند که پس از بررسی اسناد،آزاد خواهند کرد.

دولت پاکستان آماری را منتشر کرده که نشان می‌دهد که پس از تسلط طالبان در افغانستان، بیش‌تر از سه میلیون شهروندان افغانستان به این کشور پناه آورده‌‌اند.