ادبیات فرهنگ و هنر

معصومه مهشید، در چهارمین دور «جایزۀ ملی کتاب سال جوانان» ایران، شایستۀ تقدیر دانسته شد

جایزۀ ملی کتاب سال جوانان از سال ۱۳۹۸خ. بدین‌سو، به هدف نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان جوان، هر سال در ایران برگزار می‌شود. در این جایزه آثار نویسندگان و پدیدآورندگان زیر بیست‌ونه سال می‌تواند نامزد شوند و مورد داوری قرار گیرند. این جایزه حوزه‌های مختلف آفرینشی و پژوهشی را شامل می‌شود.

مجموعه شعر «آیینه می‌رقصد» اثر معصومه مهشید که در بهار سال ۱۴۰۲خ. از سوی نشر آمو در تهران منتشر شده است، نیز نامزد این جایزه شد و تا بخش نهایی بالا آمد. این اثر خانم مهشید در بخش ویژه، موفق به دریافت جایزۀ «جوان مهاجر» شد.

مراسم پایانی چهارمین دور جایزۀ ملی کتاب سال جوانان با معرفی برگزیدگان چاشت یکشنبه بیستم حوت/ اسفندماه ۱۴۰۲خ. در سالن شماره ۸ باغ کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم، به ضرورت این جایزه و تشویق خالقان و پدیدآورندگان جوان و نوقلم پرداخته شد و در نهایت، برگزیدگان و تقدیرشوندگان این دور معرفی شدند.

معصومه مهشید، متولد سال ۱۳۷۶خ. در ولسوالی مالستان ولایت غزنی در افغانستان است. گواهی‌نامه‌ی کارشناسی کمپیوتر ساینس از دانشگاه غزنی دارد و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد/ ماستری همین رشته در دانشگاه یزد است. «آیینه می‌رقصد» اولین اثر او است که در ۱۰۴ صفحه‌ی قطع رقعی، با شمارگان ۵۵۰ نسخه، توسط نشر آمو، در تهران منتشر شده است.

در مورد نویسنده

عصمت الطاف

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید