خبری گزارشها

حادثۀ ترافیکی‌ای در ولایت دایکندی، سه کشته و دوازده زخمی بر جای گذاشت

به گزارش منابع محلی در ولایت دایکندی، در اثر حادثۀ ترافیکی در ولسوالی میرامور، سه نفر از باشندگان این ولایت جان باختند و دوازده نفر دیگرشان زخمی شدند. زخمیان و جان‌باختگان این حادثه، باشندگان ولسوالی اشترلی ولایت دایکندی هستند که عازم کابل بوده‌اند.

این حادثه، حوالی ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح امروز(سه‌شنبه) در مسیر کوتل گرگی اتفاق افتاده است؛ زمانی که موتر نوع فلانکوچ با پانزده سرنشین، بازار سفیدسنگ، یکی از روستاهای ولسوالی اشترلی، را به قصد کابل ترک کرده بوده و در مسیر کوتل گرگی از جاده منحرف شده است؛ کوتلی بین ولسوالی میرامور و اشترلی.

به گفتۀ منابع، در این حادثه، دو خانم از روستاهای نی‌قُل و مربلاغ، جان باخته‌اند و سیزده نفر دیگر زخم برداشته‌اند. زخمیان را به کلنیک منطقۀ جَووز ولسوالی میرامور ولایت دایکندی انتقال داده و تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

به گفتۀ منابع، محمدحسین محمدی، یکی از زخمیان این حادثه و باشندۀ روستای بومِ سفیدسنگِ ولسوالی اشترلی، که وضعیت وخیمی داشت، پس از چند ساعت، به دلیل خونریزی شدید، جان باخته است. در نتیجه، تا اکنون، تعداد جان‌باختگان به سه نفر رسیده است. هم‌چنین، وضعیت تعداد دیگری از زخمیان نیز وخیم توصیف شده است.

این در حالی است که دور روز پیش، (یکشنبه- ۲۲ میزان) حادثۀ مشابهی در روستای بادامکِ منطقۀ شیشِ نیلی، مرکز ولایت دایکندی، نیز اتفاق افتاده بود. در این حادثه، دو نفر جان باخته و شش نفر دیگر زخمی شده بودند.

ولایت دایکندی به دلیل نداشتن جاده‌های معیاری و مسیرهای دشوارگذر و کوتل‌های سربه‌فلک‌کشیده، سالانه بیشترین حادثۀ ترافیکیِ از این دست را به خود اختصاص می‌دهد. حادثه‌های از این دست، زندگی تعداد زیادی از باشندگان این ولایت را می‌گیرند و خانواده‌ها را به غم و ماتم می‌نشانند. از آن‌جایی که جاده‌های این ولایت، بدون استثنا، هم باریک‌اند و هم خامه، غیرمعیاری و دارای نشیب تند، موترها حین عبور و مرور، تعادل خود را از دست می‌دهند و در نتیجه از جاده منحرف می‌شوند.

در مورد نویسنده

عصمت الطاف

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید