Uncategorized اسلایدر خبری گزارشها

رویدادهای ترافیکی در چهار ولایت کشور؛ ۴۰ تن کشته و ۵۷ تن زخمی شدند

رویداد ترافیکی در زابل

جاده‌ی ابریشم: در چهار رویداد ترافیکی در زابل، کاپیسا، بامیان و سرپل، ۴۰ تن به شمول زنان و کودکان، کشته شده و۵۷ تن به شمول زنان و کودکان زخم برداشته است.

رحمت‌الله حماد نیازی، رییس‌ اطلاعات و فرهنگ زابل، به رسانه‌ها گفته که صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا) در اثر برخود یک بس مسافربری با یک موتر باربری نوع «مازدا» در منطقه‌ی «پل‌سنگی» شهر قلات، مرکز زابل، نُه تن کشته شده و ۳۱ تن زخم برداشته است.

در همین حال، منابع محلی در بامیان، می‌گویند که در اثر انحراف یک موتر نوع «فلانکوچ» از خیابان در مسر روستاهای «نوشاخ» و «دمب‌جوی» در ولسوالی پنجاب این ولایت، ۱۴ تن به شمول زنان و کودکان زخم برداشته اند.

دفتر رسانه‌های فرماندهی امنیه‌ی طالبان برای بامیان، با تأیید این رویداد، گفته که وضعیت صحی دو زن و یک کودک زخمی این رویداد، وخیم است.

این در حالی است که روز گذشته نیز، در اثر واژگون‌شدن یک موتر نوع «فلانکوچ» در ولسوالی صیاد سرپل، ۲۴ تن به شمول زنان و کودکان، کشته شده و یک زن نیز، زخم برداشته بود.

رویداد ترافیکی در سرپل

در چند ماه اخیر، رویدادهای ترافیکی در بیش‌تر ولایت‌ها افزایش یافته که همواره از شهروندان قربانی می‌گیرد.

بی‌احتیاطی رانندگان، غیرمعیاری‌بودن خیابان‌ها و نبود اشاره‌های ترافیکی، مهم‌ترین عامل‌های رویدادهای ترافیکی در افغانستان گفته شده است.

در همین حال مسئولان در فرماندهی امنیه‌ی کاپیسا، می‌گویند که در یک رویداد ترافیکی در ولسوالی اله‌سای این ولایت، هفت تن کشته و ۱۰ تن زخمی شده اند.

عبدالفتاح فایز، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی کاپیسا، به سلام‌وطندار می‌گوید که حوالی ۰۷:۰۰ صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ جوزا)، در اثر سقوط یک موتر نوع «مازدا» از خیابان به پایین کوهی در روستای «چای‌خیل» در ولسوالی اله‌سای این ولایت، هفت تن کشته و ۱۰ تن زخمی شده اند.

آقای فایز، تصریح می‌کند که بیش‌تر قربانیان این رویداد، کشاورزانی اند که هنگام عبور این موتر از محل، از راننده خواسته بودند که آن‌ها را تا نزدیکی کشت‌زارهای شان برساند.

اسدالله ثاقب، ولسوال اله‌سای، ضمن تأیید این رویداد، به سلام‌وطندار می‌گوید که در میان کشته‌شدگان این رویداد کودکان نیز شامل است و همین گونه، در میان زخمیان نیز زنان و کودکان شامل است.

آقای ثاقب تأکید می‌کند که وضعیت شماری از زخمیان این رویداد وخیم گزارش شده است. سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی کاپیسا، علت وقوع این رویداد را بی‌احتیاطی راننده و کم‌عرض‌بودن خیابان عنوان می‌کند.