اسلایدر حقوق بشر کودکان

سلیب سرخ: ۶۴۰ کودک در اثر انفجار مهمات در افغانستان کشته و زخمی شده اند

جاده‌ی ابریشم: کمیته‌ی بین‌المللی سلیب سرخ، می‌گوید که از جنوری ۲۰۲۲ تا جون ۲۰۲۳ میلادی، ۶۴۰ کودک در افغانستان در اثر انفجار ماین و مهمات به‌جامانده از جنگ، کشته و زخمی شده اند.

در گزارش این نهاد که امروز (سه‌شنبه، ۲۷ سرطان)، منتشر شده، آمده است که این آمار، ۶۰ درصد از مجموع تلفات ملکی در افغانستان در اثر انفجار مهمات به‌جامانده از جنگ را نشان می‌دهد که در ۵۴۱ رویداد از کودکان قربانی گرفته است.

سلیب سرخ، افزوده که موجودیت ماین و مواد منفجرناشده‌ی به‌جامانده از جنگ در افغانستان، هنوز هم تهدید بزرگی برای غیرنظامیان به شمار می‌رود.

این نهاد، هم‌چنین گفته که تلفات ملکی در اثر انفجار ماین‌ها و مهمات به‌جامانده از جنگ در افغانستان، پس از آگست ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

در گزارش سلیب سرخ، آمده که پس از تسلط طالبان، بودجه‌ی کشورها برای ماین‌روبی در افغانستان کاهش یافته؛ چیزی که میزان تهدید ناشی از انفجار ماین و مهمات منفجرناشده در این کشور را افزایش داده است.

سلیب سرخ، از جامعه‌ی بین‌المللی خواسته که به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی ناشی از انفجار ماین و مهمات به‌جامانده از جنگ‌ها در افغانستان، کمک‌های فنی و مالی فراهم کند.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید