اسلایدر حقوق بشر زنان

صبرو رضایی از بند طالبان آزاد شد

جاده‌ی ابریشم: خانواده‌ی صبرو رضایی، آمر پیشین جلب و جذب بخش زنان ولایت دایکندی، در حکومت پیشین می‌گویند کخ او روز گذشته از بند طالبان آزاد شده است.

صبرو رضایی یکی از کارمندان نظامی حکومت پیشین در ولایت دایکندی بود و تا هنوز در زادگاهش به سر می‌برد و مانند زنان کارمند دیگر خانه‌نشین شده بود و مهر سکوت بر لب و قلم‌شان زده بود. آن‌گونه که از حرف‌های خانواده‌ی وی برمی‌آید، در این مدتی که در بند طالبان بوده است، از شکنجه‌ی طالبان نیز در امان نبوده است و وادار به سکوت نیز گردیده است.

صبرو رضایی و دو خواهرش به تاریخ ۲۲ جوزای ۱۴۰۲ خورشیدی از سوی استخبارات طالبان در ولایت دایکندی بازداشت شده بودند. دو خواهرش بعد از بیست و چهار ساعت آزاد شدند؛ اما خانم رضایی که به اتهام پخش مطالب ضد طالبانی در صفحه‌ی مجازی فیسبوک دستگیر شده بود و کارمند نظامی دولت پیشین بود، هم‌چنان در بند طالبان به سر می‌برد. او در حالی دستیگر شده بود که در این نزدیک به دو سال، سکوت مطلق اختیار کرده بود و در خانه به سر می‌برد. خانم رضایی با پادرمیانی متنفذان و موسفیدان منطقه تحت ضمانت آزاد شده‌ است.

دستگیری کارمندان نظامی دولت پیشین در دوران طالبان بارها اتفاق افتاده و بخش زیادی از آن‌ها شکنجه شدند و تعداد زیادی هم ترور شدند. بارها از ترور و بازداشت نظامیان دولت در رسانه‌ها اخباری گزارش شده‌اند.