اسلایدر خبری گزارشها

کمیسیون حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهندگان افغانستانی خلاف قوانین عرفی بین‌المللی است

جاده‌ی ابریشم: کمیسیون حقوق بشر پاکستان، می‌گوید که حکومت این کشور، با اخراج بی‌رویه‌ی پناهندگان افغانستانی به ویژه کودکان و خانواده‌ها، قوانین عرفی بین‌المللی را نقض می‌کند.

این کمیسیون امروز (سه‌شنبه، ۱۶ عقرب)، با انتشار متنی در صفحه‌ی اکس خود، نوشته که حکومت پاکستان، بدون توجه به انتقادها و نگرانی‌های سازمان‌های بین‌المللی و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، با اصرار بر اخراج پناه‌جویان، «قوانین عرفی بین‌المللی» را نقض کرده است.

این کمیسیون از حکومت پاکستان، خواهان بازنگری در مورد خروج پناه‌جویان افغانستانی شده و گفته که ایالت‌ها و حکومت فدرال پاکستان، با مهاجران محترمانه برخورد کرده و کودکان تحت هیچ شرایطی نباید از خانواده‌های شان جدا شوند.

حکومت پاکستان، برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار پناه‌جوی بدون مدرک افغانستانی، تا پایان اکتبر مهلت داده که باید پاکستان را ترک کنند. پس از پایان این مهلت، پلیس پاکستان گشت‌زنی و حتا تلاشی‌های خانه‌به‌خانه را به هدف بازداشت و اخراج پناهندگان افغانستانی شروع کرد.

بر اساس گزارش‌ها، حکومت پاکستان در چند روز اخیر، هزاران مهاجر افغانستانی به شمول افراد دارای مدرک قانونی را از این کشور اخراج کرده‌ است.

هم‌چنین بر اساس گزارش‌های طالبان، پاکستان از ۱۷ سپتمبر سال روان تا کنون، حدود ۲۰۰ هزار مهاجر را تنها از مرز تورخم به افغانستان بازگشت داده است.