اسلایدر خبری گزارشها

عبدالاحمد خاکسار بازی‌گر مشهور سینما و تئاتر درگذشت

جاده‌ی ابریشم: عبدالاحمد خاکسار، کمدین و بازی‌گر مشهور سینما و تئاتر افغانستان، در ۷۵سالگی درگذشت. خانواده‌ی آقای خاکسار روز گذشته -دوشنبه، ۳۰ اسد-، اعلام کردند که او در اثر بیماری‌ای که دچارش بود در کابل در گذشته است.

خاکسار کارهای هنری‌اش را در ۱۳۵۲ از اداره‌ی تئاتر کندز آغاز کرد. او، از رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی فارغ شده بود و اولین پارچه‌ی تمثیلی خود را به نام «بله و نخیر» در ۱۳۶۱، در تلویزیون ملی اجرا کرده است.

خاکسار با بیش از ۴۰ سال کار در بخش تئاتر و سینمای افغانستان، در بیش‌تر از ۵۰ فیلم تلویزیونی، چهار فیلم سینمایی و صدها پارچه‌ی تمثیلی در نقش‌های مختلف به ویژه در نقش کمیدین بازی کرده است. او بخش زیادی از دست‌آوردهای هنری‌اش را در خانه‌اش آرشیف کرده بود.

خاکسار افزون بر فعالیت‌های هنری، از سال‌ها به این‌ سو در مکتب عبدالهادی داوی آموزگار بود.

آقای خاکسار، در سال‌های اخیر به بیماری دیسک کمر مبتلا بود و به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی، نتوانست که خودش را درمان کند. او، باری به رسانه‌ها در مورد بیماری و مشکلات اقتصادی‌اش چنین گفته بود: «مریض استم، دیسک کمر دارم، پاهایم درد می‌کند، پیاده‌روی کرده نمی‌توانم. مشکلات اقتصادی است و من مشکلات اقتصادی دارم.»

خاکسار در حالی که از جایگاه ویژه‌ای در میان هنرمندان کشور برخوردار بود، اما زندگی‌اش را در سادگی گذراند و در ناداری و فراموشی جان باخت.