اسلایدر خبری گزارشها

رزا اوتونبایوا، رییس جمهور سابق قیرقیزستان نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان انتخاب شد

 

جاده‌ابریشم: سازمان ملل متحد با انتشار اعلامیه‌ای، گفته است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خانم رزا اوتونبایوا را به عنوان نماینده ویژه خود در افغانستان تعیین کرده است.

در این اعلامیه آمده است که خانم اوتونبایوا بیش از ۳۵ سال تجربه حرفه‌ای در رهبری، دیپلماسی، مشارکت مدنی و همکاری بین‌المللی دارد. خانم اوتونبایوا، عضو هیئت مشاوران عالی رتبه دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد میانجیگری و رییس بنیاد ابتکار رزا اوتونبایوا در قرقیزستان است. او دکترای فلسفه از دانشگاه دولتی مسکو دارد و به زبان‌های قرقیزی، روسی و انگلیسی مسلط است.

خانم اوتونبایوا، قبلا در پست‌های مختلف دولتی و سازمان ملل متحد کار کرده است. او در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به عنوان رییس جمهور و در سه دوره به عنوان وزیر امور خارجه قرقیزستان خدمت کرده است. وی همچنین به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در گرجستان وظیفه انجام داده است.

خانم اوتونبایوا درحالی به عنوان نماینده ویژه دبیر کل ملل متحد در افغانستان تعیین شده است که این کشور در شرایط دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه نقض حقوق بشر بسر می‌برد.

مأموریت دیبرا لاینز، نماینده پیشین ملل متحد در افغانستان در ماه جوزای سال جاری پایان یافت و بعد از او مارکوس پوتزل، معاون سیاسی یوناما، سرپرستی نمایندگی ملل متحد در افغانستان را به عهده داشت.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید