اسلایدر حقوق بشر زنان

دیدبان حقوق بشر: ابراز نگرانی دولت‌ها در برابر طالبان کافی نیست

جاده‌ی ابریشم: هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر امروز پنجشینه، ۱۹جوزا، گفته است که جهان باید گام‌های سخت‌تری در برابر طالبان بردارند.
او در این بیانیه تاکید کرده است که تنها ابراز نگرانی دولت‌ها و نهادهای جهانی تغییری در رویکرد طالبان وارد نمی‌کند و هیچ آسیبی هم به این گروه نمی‌رساند.
هیدر بار تاکید کرده است که باید اقدامات سخت‌گیرانه علیه سفرهای رهبران طالبان برداشته شود.
او به صورت مشخص از چندین مقام طالبان از جمله عبدالحق واثق، رئیس استخبارات، شیخ محمدخالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر و ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر فعلی این گروه نام برده و گفته است که آنان در محکمه صحرایی، لت‌وکوب خبرنگاران و محدودیت بر آزادی و آموزش زنان و دختران دست داشته‌اند.
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر در این بیانیه خواهان اقدامات هماهنگ دولت‌ها علیه طالبان شده و گفته است که جهان به طور مشترک از حقوق مردم افغانستان دفاع کند:« زمان آن رسیده است تا دولت‌ها علیه رفتارهای غیرقانونی طالبان هماهنگ عمل کنند و به این گروه نشان دهند که جهان از حقوق مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران، به شیوه‌های معناداری دفاع می‌کند».
هیدر بار همچنین به دبیرکل سازمان متحد پیشنهاد کرده است که در افغانستان سفر کند. به باور او این سفر می‌تواند یک گام علمی در راستای فشار بر طالبان، پایان دادن به بحران انسانی کنونی و دفاع از حقوق بشر در این کشور باشد.