اسلایدر اقلیت‌های قومی حقوق بشر

کشتار هدفمند هزاره‌ها؛ انفجارهای پی‌هم در بلخ ۱۱کشته و ۱۸زخمی برجای گذاشت

 

جاده‌ی ابریشم: منابع مردمی شام روز گذشته(پنج‌شنبه، ۸ثور) در مزار شریف به جاده‌ی ابریشم گفت که در دو انفجار پی‌هم در مناطق هزاره‌نشین در مزار شریف(ایستگاه سجادیه و کانتینرها) رخ داده است که در نتیجه آن ۹تن جان باخته‌و ۱۳تن دیگر زخمی شده‌اند.
فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت بلخ نیز با تایید این رویدادها گفته است که در پی دو انفجار در مناطق هزاره‌نشین مزارشریف، ۹نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
در همین‌حال محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان آمار درشت‌تری در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده و گفته است:«دستان جنایتکار تروریزم تکفیری بار دیگر فاجعه آفرید و با انجام دو عملیات انفجاری تعدادی زیادی از مردم ملکی و بی‌دفاع و روزه‌دار هزاره را در شهر مزار شریف به شهادت رسانید که منابع محلی حکایت از شهادت ۱۱تن و زخمی شدن ۱۸تن دیگر دارد».
در میان قربانیان ناشی از این دو انفجار ۱طفل، ۲زن و ۸مرد گزارش شده است.
آقای محقق به نقل از منابع محلی در مزار شریف افزوده است که وضعیت برخی زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده و ممکن آمار قربانیان این فاجعه افزایش یابد.
همچنین مردم از بدرفتاری طالبان نیز شکایت داشتند و یکی از شاعدان عینی به جاده‌ی ابریشم گفت:« کسانی که برای نجات جان زخمی‌های شان نزدیک محل حادثه می‌شوند افراد این گروه آنان را با قنداق و سلاح لت‌وکوب می‌کنند و نمی‌گذارند که مردم به مجروحین شان رسیدگی کند».
ظاهرا گروه داعش مسوولیت این انفجارها را به دوش گرفته است اما مقامات امنیتی حکومت‌پیشین بارها گفته بودند که داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد.
آنان گروه طالبان را متهم می‌کردند که برخی حملات انحتاری شان را به نام‎ داعش در افغانستان انجام می‌دهند. حملات که عمدتا هزاره‌ها و شیعه‌های کشور را هدف قرار می‌دهند.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید