اسلایدر خبری

جلوگیری از ورود دختران دانشجو با لباس رنگه در دانشگاه تعلیم و تربیه

شماری از دختران دانش‌جوی دانشگاه تعلیم و تربیه کابل می‌گویند که به دلیل پوشیدن چادرهای رنگه طالبان مانع ورود آن‫‫ها به دانشگاه تعلیم و تربیه شده‌اند.‬‬‬
امروز( یک‌شنبه، ۱۴حمل) شماری از دانشجویان داختر به دلیل این که چادرهای رنگه پوشیده بودند، طالبان آن‌ها را به دانشگاه راه نداده‌و کارت‌های دانش‌جویی شان را گرفته‌اند تا دوباره با لباس رنگه وارد دانشگاه نشوند.
خانم التجا، یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: ‹‹ما امروز دانشگاه آمدیم. با آن‌که لباس سیاه دراز داشتیم، طالبان حین ورود به دانشگاه کارت‌های دانشجویی ما را گرفتند که چرا چادرهای سیاه نپوشیده‌ایم. استادان ما هم می‌گویند که باید لباس و چادر سیاه بپوشیم اگر نه دانشگاه‌ها هم مانند مکتب‌ها بند می‌شوند.»
او همچنان می‌گوید که در ریاست دانشگاه از آن‌ها تعهد کتبی گرفته شده است که باید همیشه لباس و چادر سیاه بپوشند و هیچ‌گونه فعالیت‌های سیاسی بر خلاف نظام نداشته باشند، در صحن دانشگاه گردش نکنند و به دفتر استادان و دانشکده‌ها نروند. در صورتی که این نکات مراعات نشود از دانشگاه اخراج می‌شوند و همچنان دانشگاه‌ها دوباره بر روی تمامی دختران دانشجو بسته خواهند شد.
طالبان در دروازه دانشگاه‌ها اعلامیه‌های با تصویرهای زنان سیاه‌پوش را که حاوی متون توصیوی است نصب کرده‌اند و از دانشجویان دختر خواسته‌اند که چنین حجابی در دانشگاه داشته باشند.
.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید