اسلایدر خبری گزارشها

میرویس اتل، مدیر خبر رادیو «زما»در قید طالبان به سر می‌برد

جاده‌ی ابریشم: مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دو خبرنگار در ولایت‌های کابل و قندهار توسط طالبان توقیف شده‌اند.
این اعلامیه که روز(شنبه، ۶حمل) نشر شده آمده است که طالبان صبح امروز به‌خانه‌ میرویس اتل، مدیر خبر رادیو «زما» در ولایت قندهار حمله کرده و او را باخود برده است.
همچنین در اعلامیه این مرکز گفته شده است که سرور هاشمی، خبرنگار سلام وطن‌دار از نزدیکی ساختمان وزارت معارف در کابل بازداشت شده است که برای پوشش اعتراض دانش‌آموزان مکتب رفته بود.
طالبان پس از تحقیق و بازجویی سرور هاشمی را آزاد کرده‌اند، اما میرویس اتل، مدیر خبر رادیو «زما» هنوز در توقیف طالبان به سر می‌برد.
توقیف خبرنگاران بدون کدام تخلف، خلاف قانون رسانه‌های همگانی، سانسور و سرکوب آزدی بیان است.
مرکز خبرنگاران نیز در مورد بازداشت‌های غیرقانونی طالبان اشاره نموده گفته است که در صورتی طالبان از خبرنگاران و رسانه‌ها شکایات مستند دارند باید از طریق کمیسیون شکایات و تخلفات رسانه‌ای پیگیری کنند.
مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر آماری گفته است که از زمان به قدرت رسیدن طالبان تا حال، ۷۲ خبرنگاران بازداشت، تهدید و لت‌وکوب شده‌اند.
این مرکز افزوده است که در دو هفته‌ی اخیر، این ششمین مورد بازداشت خبرنگاران بوده که توسط نیروهای طالبان به‌ شکل غیرقانونی توقیف شده‌اند.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید