اسلایدر خبری گزارشها

وزیر معارف کابینه سرپرست طالبان به ولایت بامیان سفر کرد

 

جاده‌ی ابریشم: دفتر رسانه‌های والی بامیان گزارش داده است که نورالله منیر وزیر معارف کابینه سرپرست طالبان روز پنجشنبه ۲۶ حوت ۱۴۰۰ به منظور ارزیابی معارف بامیان به این ولایت سفر کرد. گفته می‌شود شکایت یک تعداد از کارمندان ریاست معارف بامیان از وضعیت معارف در این ولایت پای وزیر معارف طالبان را به این ولایت کشانده است. در این سفر آقای منیر بر حل مشکلات معارف در ولایت‌های محروم تأکید کرده است.
یک کارمند ریاست معارف که نخواست از وی نام برده شود به جاده ابریشم گفت که در ماه‌های اخیر مقرری‌ها در معارف بامیان کاملاً قومی و مذهبی بوده است و کارمندان ریاست معارف از تبعیض و برخوردهای سلقوی در این ریاست شاکی اند. وی اظهار داشت که شکایت‌ها در این زمینه تا هنوز بررسی نشده است و مراجع زیربط در ولایت و مرکز به شکایت آنان توجه آنچنانی نکرده است. او همچنان گفت که چند روز قبل یک کارمند در ریاست معارف بامیان از بست ۶ بدون در نظر داشت معیار و قانون به بست ۳ ارتقا داده شده و آمر معارف شهری این ولایت نیز به دلیل تعلقات قومی به آمریت یک لیسه بدون در نظر داشت معیار قانونی به صورت سلقوی تبدیل شده است و تغییر و تبدیل های از این قبیل در سطوح پایین نیز صورت گرفته است.
گزارش‌های رسیده از ریاست معارف بامیان نشان می‌دهد که کارمندان هزاره در این ریاست مصوونیت شغلی ندارند و شکایت آنان نیز بررسی نمی‌شود و با مراجعین نیز برخورد قومی و سلقوی صورت می‌گیرد.