اسلایدر تحلیلی گزارشها

تگرگ مرگ؛ در «بکک» چه می‌گذرد؟

جاده‌ی ابریشم: بیش از چهار روز می‌شود که نزدیک به شصت موتر و بیش از ۵۰۰ مسافر در کوتل بکک(مرز بین ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان و ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور) در برف و طوفان گیرمانده‌‌اند اما تاکنون برای نجات جان آنان کاری انجام نشده است.
منابع محلی به هفته نامه جاده‌ی ابریشم می‌گوید که مسافرین گیرمانده در وضعیت بدی به سر می‌برند که اکثر آنان جایی برای بود‌و باش ندارند.
یکی از شاهدان عینی می‌گوید که امروز(پنج‌شنبه، ۱۹ حوت) یک خانم مریض در میان مسافرین گیرمانده در این کوتل در جلو چشمان ما جان‌اش را دست داد.
مدیر اجرایی معارف ولسوالی لعل و سرجنگل که اکنون در یکاولنگ به سر می‌برد به جاده‌ی ابریشم گفت که اگر اقدام فوری صورت نگیرد، امکان اتفاق یک فاجعه‌ی بزرگ انسانی وجود دارد.
روز گذشته(۱۸ حوت) ۴۰۰مسافر گیرمانده در کوتل بکک با امضای شکایت نامه‌ای از امارت اسلامی خواسته بودند که جان آنان را نجات دهند.
مسافرین در این شکایت نامه تاکید کرده بودند که در بین آنان مریض‌داران، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.
و اما والی طالبان در غور تاکنون برای نجات جان مسافرین گیرمانده هیچ کاری انجام نداده و فقط از مقام ولسوالی یکاولنگ خواسته که با فرستادن «لودیر»، مسافرین را نجات دهد ولی تاهنوز این وسیله نرسیده است.
هزاره‌جات به زندان جغرافیایی شهرت دارد که باشندگان این ولایات در فصل زمستان با مشکلات رفت و آمد در کابل مواجه می‌شوند.
در زمستان سال‌های گذشته نیز چنین اتفاقاتی در مسیر هزاره‌جات-کابل برای مسافرین رخ میداد که در زودترین وقت توسط مقامات مسوول رسیدگی می‌شد، اما امسال هزاره‌جات در امان خدا رها شده و از زمین و آسمان آن تگرگ مرگ بر سر مردم می‌بارد.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید