اسلایدر حقوق بشر نسل‌کشی هزاره‌ها

طالبان باشندگان دو روستا در ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور را کوچ اجباری دادند

قاش و گنبد سفید چشمه‌ی ولسوالی لعل و سرجنگل/عکس: ارسالی به جاده‌ی ابریشم

جاده‌ی ابریشم: منابع در غور، می‌گویند که نیروهای طالبان، باشندگان دو روستا در ولسوالی لعل‌وسرجنگل این ولایت را به زور از محل زندگی شان کوچ داده‌اند.

منابع در ولسوالی لعل‌وسرجنگل، به جاده‌ی ابریشم می‌گویند که نیروهای طالبان روز گذشته –سه‌شنبه، اول عقرب-، به دو روستای «قاش» و «گنبد سفیدچشمه» این ولسوالی هجوم آورده و باشندگان آن را به زور از خانه‌های شان بیرون کرده‌اند.

منابع در لعل و سرجنگل غور که نخواست نامی از در این خبر ذکر شود می‌گوید که فردی به نام ظاهر سعیدی که در دوران جمهوری به حیث جاسوس طالبان کار می‌کرده و در حال حاضر از حمایت کامل طالبان برخوردار است، با زور این گروه، باشندگان روستاهای قاش و گنبد سفیدچشمه‌ی ولسوالی لعل و سرجنگل را در ۲۲ اکتبر کوچ اجباری داده است.

این منابع، می‌افزاید: «این ملک بیش از ۱۰۰ سال می‌شود در مالکیت ما قرار دارد و از پدران ما به ارث رسیده است.»

به گفته‌ی منبع، طالبان قبلاً به باشندگان این دو روستا دستور تخلیه داده بودند؛ اما روز گذشته، ظاهر سعیدی با نیروهای طالبان به محل هجوم آورده و برخی از خانه‌های باشندگان روستاها را تصاحب و صاحبان شان را به زور از خانه‌های شان بیرون کرده است.

منابع، هم‌چنان می‌گوید که به دنبال این رویداد، باشندگان این دو روستا به ارگان‌های محلی طالبان در ولسوالی لعل‌وسرجنگل مراجعه کرده‌اند، اما هیچ کدام از مقام‌های طالبان، به شکایت مردم توجه نمی‌کنند.

پس از تسلط طالبان در افغانستان، شماری از زورمندان محلی و گاهی کوچی‌ها در تبانی با این گروه، شهروندان هزاره‌ را در ولایت‌های مختلف از محلی زندگی شان کوچ داده و ملکیت شان را تصاحب کرده‌اند.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید