اسلایدر خبری گزارشها

فرمانده‌ طالبان در دایکندی یک مرد و دو پسرش را با شلیک گلوله زخمی کرده است

جاده‌ی ابریشم: منابع محلی در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی به هفته‌نامۀ جاده‌ی ابریشم می‌گویند که یکی از فرماندهان محلی طالبان، به نام محمدعلی فدایی، معروف به محمدعلی دیوانه، محمدکریم و دو فرزندش، عزیزالله و محمدعلی را به ضرب گلوله زخمی کرده است.

منبعی که نخواست از او نامی برده شود، افزود که این فرمانده محلی طالبان، محمدکریم فرزند غلام‌علی فرزند محمدجان و پسر کوچکش، محمدعلی را با فیر گلوله زخمی کرده است و فرزند دیگرش، عزیزالله را نیز به شدت لت‌وکب کرده است.

به گفتۀ منبع، این حادثه ساعت یک بجۀ بعد از چاشت روز شنبه، ۶ اسد ۱۴۰۳خ. در روستای چرخِ منطقۀ برگر ولسوالی میرامور رخ داده است.

تصویرهایی که به دست هفته‌نامۀ جادۀ ابریشم رسیده‌اند، نشان می‌دهند که محمدکریم، یک گلوله به رانش اصابت کرده است و فرزندش محمدلی، از ناحیۀ دست زخمی است.

به گفتۀ منبع، محمدکریم پنجاه‌ودو سال دارد و پسرانش، هریک عزیزالله بیست‌وپنج سال و محمدعلی شانزده سال. آن‌ها باشندگان روستای چرخِ برگر ولسوالی میرامور ولایت دایکندی‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند که اصل مسئله، حقوقی است. آنان به خاطر درخت و جنگل، بین‌شان جنجالی داشته است. این فرمانده طالبان به خاطر همین، آنان را با سلاح زخمی کرده است و یکی از آنان را به سختی لت‌وکوب کرده است.

محمدعلی فدایی، معروف به محمدعلی دیوانه یکی از فرماندهان محلی طالبان و باشندۀ اصلی روستای برگر ولسوالی میرامور ولایت دایکندی است. او فعلاً از سوی ادارۀ محلی طالبان در مرکز ولایت دایکندی، بازداشت و زندانی شده است و مجروحان نیز تحت تداوی‌ به سر می‌برند. ادارۀ محلی طالبان، تا کنون در این مورد چیزی به رسانه‌ها نگفته است.

پس از روی کار آمدن طالبان، سوء استفاده‌‌ از موقف و خودسری‌ها و زورگویی‌هایی از این دست، بین فرماندهان و قوماندانان طالبان در بسیاری مناطق افغانستان دیده شده‌اند. افراد زیادی توسط آنان، به بهانه‌های مختلف لت‌وکوب و یا زخمی و حتا کشته شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام این پرونده‌ها به شکل عادلانه بررسی نشده‌اند و عاملان‌شان، به صورت شفاف دادگاهی نشده‌اند. سعی شده است که قضایا در حالت سکوت نگه داشته شوند.