حقوق بشر زنان

یک دختر جوان در بامیان پس از آزادی از بازداشت طالبان خودکشی کرد

جاده‌ی ابریشم: منابع از بامیان به رسانه‌ها می‌گویند که یک دختر جوان پس از آزادی از بازداشت طالبان به زندگی خود پایان داده است.

طبق گزارش‌های که به رسانه‌ها رسیده است این رویداد روز (شنبه، ۶ اسد) در روستای «تگاب برگ» ولسوالی پنجاب این ولایت رخ داده است.

طاهره ۱۹ ساله چند روز قبل از این رویداد هنگام بازگشت از بازار مرکز بامیان به سوی خانه‌اش، از نیمه راه توسط نیروهای طالبان بازداشت شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

براساس اظهارات طاهره در قمندانی امنیه طالبان در مرکز بامیان، نیروهای طالبان او را به زور سوار رنجر کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

طبق گزارش‌های منابع محلی، طاهره بدون ارتکاب جرم بازداشت شده و پس از اعتراض مردم ولسوال طالبان برای ولسوالی پنجاب و فرمانده امنیه این گروه در بامیان گفته‌اند که نیروهای این گروه طاهره را به جرم بی‌حجابی بازداشت کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، طاهره چند روز در بازداشتگاه فرمانده امنیه طالبان در مرکز بامیان بوده و پس از پی‌گیری‌های مکرر مردم محل و بستگانش از بازداشت آزاد شده است.

طبق گزارش‌ها، طاهره تا صنف نهم درس خوانده و پس از مسدود شدن مکاتب بر روی دختران از مکتب باز مانده و به شغل خیاطی رو آورده بود.