اسلایدر حقوق بشر نسل‌کشی هزاره‌ها

معترضان در پاکستان: امنیت هزاره‌ها در افغانستان تأمین شود

جاده‌ی ابریشم: شماری از معترضان زن در پاکستان، در یک گردهم‌آیی اعتراضی می‌گویند که باید امنیت هزاره‌ها در افغانستان تأمین شود.

در این گردهم‌آیی که امروز (دوشنبه، ۹ میزان) به مناسبت یادبود از دومین سال‌روز حمله بر مرکز آموزشی کاج برگزار شده بود، معترضان با یادآوری از کشتارهای جمعی هزاره‌ها در ارزگان، کابل و غور، خواستار اقدام جدی برای توقف نسل‌کشی هزاره‌ها شدند.

این معترضان گفته‌اند: «برای توقف نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان، عاملان و سازمان‌دهندگان آن، باید در محکمه‌ی بین‌المللی جزایی محاکمه شوند.»

آن‌ها از نویسندگان، نخبگان نسل جدید هزاره و همه‌ی شهروندان افغانستان خواسته‌اند که در برابر افکار و اهداف هزاره‌کشی، متحد و منسجم شده و در جلوگیری از این جنایت سهم بگیرند.

معترضان در پاکستان، از سازمان ملل متحد، خواسته‌اند که از باج‌گیری و کوچ اجباری هزاره‌ها در مناطق مختلف از سوی طالبان جلوگیری کند.

آن‌ها از همه نهادهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های کمک‌رسان در افغانستان، می‌خواهند که از خانواده‌های ۱۴ قربانی نسل‌کشی اخیر هزاره‌ها در مرز دایکندی و غور و سایر قربانیان نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان پشتیبانی کنند.

در هشت میزان ۱۴۰۱ دو مهاجم مسلح داعش، بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل در حالی حمله کردند که دانش‌آموزان در آن، سرگرم سپری‌کردن کانکور آزمایشی بودند.
در این حمله، بیش از دو صد دانش‌آموز دختر کشته و زخمی شدند.