اسلایدر حقوق بشر زنان

منیژه باختری، جایزه‌ی‌ سالانه سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا را به دست آورد

جاده‌ی ابریشم: منیژه باختری، سفیر برحال حکومت پیشین افغانستان در اتریش، برنده‌ی جایزه‌ی سالانه سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا (OSCE) شناخته شد.

خانم باختری، این جایزه زیر نام روبان سفید (White Ribbon) را چهارشنبه‌ی هفته گذشته -۲۰ سرطان- در حاشیه‌ی نشست اعضای دایمی سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا در اتریش دریافت کرد.

در اعلامیه‌ی سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا، آمده که منیژه باختری این نشان را به خاطر کمک‌های برجسته‌اش در زمینه‌ی حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان دریافت کرده است.
خانم باختری در جریان سخن‌رانی‌اش در مراسم اهدای جایزه، گفت: «من این جایزه را به دختران و زنان شجاع افغانستانی تقدیم می‌کنم که با وجود موانع جدی برای دست‌رسی به حقوق شان، هم‌چنان مقاومت می‌کنند و به ما الهام می‌بخشند.»

او، گفته که سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا این جایزه را به خاطر حمایت از دختران و زنان افغانستانی به او داده است.

خانم باختری افزوده که این جایزه، سالانه به یکی از اعضای دایمی یا یکی از شریکان آسیایی و حوزه‌ی مدیترانه این سازمان به دلیل فعالیت فوق‌العاده در راستای حقوق بشر، حقوق زنان و‌ مسائل مرتبط به آزادی بیان اهدا می‌شود.

او هم‌چنان گفته که بر خواست‌هایش برای پایان‌دادن به آزارواذیت جنسی و آپارتاید جنسیتی در افغانستان، پافشاری می‌کند.

سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا، بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی پیرامون مسائل امنیتی است که در بخش کنترل اسلحه، حقوق بشر، آزادی مطبوعات و انتخابات آزاد و منصفانه فعالیت می‌کند.