اسلایدر حقوق بشر زنان

طالبان یک دختر را از بیست‌متره‌ی دشت برچی به زور با خود بردند

منابعی به جاده‌ی ابریشم گفتند که امروز دو شنبه (۳۱ ثور) طالبان یک دختر جوان را از سرک چهل‌متره‌ی دشت برچی (بیست‌متره‌ی سابق) با خود بردند.

به گفته‌ی منابع، امروز حدود ساعات ۶ و ۲۰ دقیقه‌ی بعد از ظهر دو موتر طالبان مقابل کلینیک کاتب واقع سر سرک بیست‌متره جلو یک دختر جوان که از سرک می‌رفته است ایستاد شده‌اند. یکی از موترها تویوتا و پر از طالب بوده و در موتر دیگرش که پلیت هم نداشته فقط یک نفر بوده است.

منابع می‌گویند که از آن چند نفر طالب، یکی سفیدپوش و از نیروهای امر به معروف بوده است.

طالبان جلو دختر ایستاد شده و دختر را که از پیاده‌روی سرک می‌رفته، به زور داخل آن موتر بی‌پلیت بالا کرده‌اند.

مردم و منابعی که دختر را دیده می‌گویند که او لباس سیاه منظم داشته و کاملا باحجاب بوده است. «ما از این که چرا او را بردند چیزی نمی‌دانیم. اما اگر به خاطر حجاب باشد، او کاملا باحجاب بود. لباس سیاه دراز پوشیده بود و ازین لحاظ بهانه‌ای برای بردن نبود».

اما با آن هم طالبان آن دختر را به زور بالا کرده و با خود برده‌اند.

منابع می‌گویند که آن دو موتر طالبان از هم جدا شده است. موتری بی‌پلیتی که دختر را به آن بالا کرده یک طرف و آن موتری که چندین طالب داخل آن بوده طرف دیگر رفته است.

در آن موتر بی‌پلیت فقط یک راننده و آن دختر بوده که راننده هم با لباس شخصی بوده است.

هنوز از خانواده و آن دختر خبری در دست نیست. تا حالا فقط این‌قدر می‌دانیم که موتر بی‌پلیتی با راننده‌ی لباس‌شخصی دختری را از جاده به زور بالا کرده و دم‌دم شام به سمت نامعلومی با خود برده‌اند.

هرچند که مردم جمع شده بوده اما کسی چیزی نپرسیده که چرا طالبان این دختر را از سرک و به زور می‌برند.

این بازداشت‌های خیابانی دختران در غرب کابل در حالی است که تا چندی پیش نیز طالبان بار بار دختران جوان و نوجوان را از غرب کابل با خود برده بودند. گزارش‌هایی در دست است که طالبان دختران را بی هیچ عذر و تقصیری به زور می‌برند و با پول و رشوت آزاد می‌کنند.