اسلایدر خبری گزارشها

پایان نخستین بازی جام جهانی فوتسال؛ افغانستان ۶ بر ۴ از سد آنگولا گذشت

جاده‌ی ابریشم: تیم ملی فوتسال افغانستان در نخسیتن بازی جام جهانی فوتسال، با نتیجه‌ی ۶ بر ۴، در برابر تیم ملی فوتسال آنگولا به پیروزی رسید.

امروز (شنبه، ۲۵ سنبله-۱۵ سپتمبر) تیم ملی فوتسال افغانستان در نخستین حضورش در جام جهانی فوتسال و در نخستین بازی این جام، تیم آنگولا را شکست داد.

نیمه‌ی اول بازی، با نتیجه‌ی ۵-۲ به نفع تیم ملی فوتسال افغانستان به پایان رسید.

اکبر کاظمی، امید قنبری، حسین محمدی و مهدی نوروزی، برای افغانستان گل‌زنی کردند. در این نیمه، کاظمی، دو بار و دیگران، هر کدام، ‌یک بار توپ را وارد چارچوب دروازه‌ی‌ تیم حریف کردند.

نیمه‌ی دوم بازی، اندکی متفاوت‌تر از نیمه‌ی اول ادامه پیدا کرد. تیم ملی آنگولا با زدن دو گلِ دیگر، تفاضل گل‌ها را به یک گل رساندند؛ اما تیم فوتسال افغانستان بی‌پاسخ نگذاشت و یک بار دیگر توپ را وارد چارچوب دروازه‌ی حریف کرد. این گل، در لحظه‌های پایانی بازی از نقطه‌ی پنالتی، توسط رضا حسین‌پور، ملی‌پوش دیگر افغانستان وارد دروازه‌ی حریف شد.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان، در مصاحبه‌ای، اولین برد تیم فوتسال افغانستان در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را «تاریخی‌ترین برد ورزش‌های تیمی افغانستان» خواند و آن را به تمام شهروندان افغانستان تبریک گفت.

او، گفت: «شاید به نظر نیاید؛ اما این بازی، بازی خیلی سختی بود. بازیکنان ما واقعاً توانمندی ‌شان بالا است. من توقع بیش‌تر از این داشتم؛ ولی استرس جام جهانی به بازیکنان ما حاکم شده بود، چنین نتیجه‌ای به دست آمد. در نهایت، به خوبی بازی را اداره کردیم و نتیجه‌ی خوبی گرفتیم.»

تیم ملی فوتسال افغانستان، در بازی بعدی‌اش، قرار است به مصاف تیم ملی فوتسال آرژانتین به میدان برود.

آقای مرتضایی در این باره گفت: «بازی افغانستان و آرژانتین، یکی از زیباترین بازی‌های افغانستان خواهد بود. من این قول را به مردم افغانستان می‌دهم؛ چون می‌دانم که بازیکنان ما در برابر تیم‌های خوب، خوب و زیبا بازی می‌کنند.»

تیم ملی فوتسال افغانستان، در گروه «C» با تیم‌های آنگولا، آرژانتین و اوکراین هم‌گروه است و بازی‌های بعدی افغانستان، به ترتیب چهارشنبه و جمعه‌ی این هفته (۲۸ و ۳۰ سنبله و ۲۰ سپتمبر) با تیم‌های آرژانتین و اوکراین خواهد بود.

پس از سقوط نظام جمهوری و روی‌کارآمدن گروه طالبان، تیم ملی فوتسال افغانستان با حمایت مالی نصیر صداقت، تاجر افغانستانی ساکن ایران، در این کشور به تمرین‌ها و فعالیت‌هایش ادامه داده است.