اسلایدر خبری گزارشها

کوچیان سه باشندۀ ولایت دایکندی را به شدت لت‌وکوب کرده‌اند

عکس: شبکه‌های اجتماعی

عصمت الطاف
به گفتۀ منابع محلی در ولسوالی کیتی ولایت دایکندی، کوچیان سه باشندۀ ولسوالی کیتی ولایت دایکندی را به شدت لت‌وکوب کرده‌اند. سید زمان، سید رحمان و سید علی سه باشندۀ روستای «تخه»ی ولسوالی کیتی ولایت دایکندی‌اند که توسط کوچی‌ها لت‌وکوب شده‌اند.

به گفتۀ منبعی که نخواست از او اسمی برده شود، این حادثه به تاریخ ششم اسد ۱۴۰۳ خورشیدی، زمانی رخ داده است که آن‌ها رمۀ گوسفندان کوچی‌ها را از بالای زمین و مزرعه‌شان دور می‌کردند.

وی افزود: «کوچی‌ها رمۀ گوسفندانشان را بر سر زمین‌های مردم محل آورده بودند. مردم مانع این کارشان شدند. کوچیان بر آنان حمله کردند و سه نفر آنان را به شدت لت و کوب کرده اند.»

افراد زخمی از ناحیۀ سر دچار آسیب شده‌اند و تحت درمان هستند. مردم محل به ادارۀ ولسوالی عریضه برده‌اند؛ اما هنوز درخواست آنان پی‌گیری نشده است.
به گفتۀ منبع، این تاخت و تازهای کوچیان بر مردم محل، به خاطر حمایت طالبان از آن‌ها است. در حالی که در سال‌های دیگر، انان جرأت تخریب مزارع مردم و چریدن علفچرهای مردم را نداشتند.

پس از روی کار آمدن طالبان، ظلم و ستم کوچیان بر روستانشینان هزاره در تمام مناطق هزاره‌جات بیشتر شده است و هیچ‌کدام این رفتارهای غیرانسانی کوچیان، از سوی اداره‌های محلی طالبان پیگیری نشده‌اند. حتا، در بسیاری موارد، مردم به پرداخت پول به کوچیان وداشته شده‌اند.