اسلایدر خبری گزارشها

معاون سیاسی گوترش: افغانستان به یک گفت‌وگوی میان‌افغانی نیاز دارد

جاده‌ی ابریشم: رزماری دی‌کارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، می‌گوید که افغانستان به یک گفت‌وگوی میان‌افغانی نیاز دارد.

دی‌کارلو، امروز (سه‌شنبه، ۱۲ سرطان)، پس از گفت‌وگو با شماری از نمایندگان جامعه‌ی مدنی افغانستان در دوحه، گفت: «آن چه ما انجام می‌دهیم، گفت‌وگوی میان‌افغانی نیست. ما فقط موضوعات را مطرح می‌کنیم که دیدگاه‌های متفاوت را جمع‌آوری کنیم.»

او، گفت افغانستان در نهایت به یک گفت‌وگوی میان‌افغانی نیاز دارد؛ اما شهروندان این کشور هنوز آماده نیستند که در دور یک میز گرد بیایند.

خانم دی‌کارلو، نشست خود با نمایندگان جامعه‌ی مدنی افغانستان را مهم و مفید ارزیابی کرده و افزود که آن‌ها در مورد حقوق زنان، آموزش زنان، حقوق اقلیت‌ها، رسانه‌ها و سایر موضوعات گفت‌وگو کرده‌اند.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل، هم‌چنان گفت که در این نشست هشت نفر به نمایندگی از جامعه‌ی مدنی به صورت حضوری و مجازی شرکت کرده بودند. او، در مورد هویت افراد شرکت‌کننده در این نشست توضیح نداده و آن را محرمانه خوانده است.

خانم دی‌کارلو، هم‌چنین گفته که در نشست امروز با نمایندگان جامعه‌ی مدنی افغانستان، ۱۵ نفر از نمایندگان ویژه‌ی کشورها و نماینده‌ی ویژه‌ اتحادیه‌ی اروپا به شمول نمایندگان ملل متحد حضور داشتند.

این درحالی است که قبلاً حبیبه سرابی، نبیله مصلح و زبیده اکبر، با این که به نشست سوم دوحه دعوت شده بودند، از حضور در آن خودداری کردند.

نشست سوم دوحه، به دلیل عدم حضور نمایندگان جامعه‌ی مدنی، مدافعان حقوق زنان و نمایندگان اقوام افغانستان در نشست اصلی، با انتقادهای شدید نهادهای مدافع حقوق بشر و زنان مواجه شد.

در مورد نویسنده

مدیر وبسایت

نظر بدهید

برای ایجاد نظر اینجا کلیک کنید